Μετά από έξι ολόκληρες μέρες που παρέμενε «σφηνωμένο» στη Διώρυγα του Σουέζ, το τεράστιο πλοίο Ever Given «αποκολλήθηκε» τελικά νωρίς το πρωί της Δευτέρας, όπως μεταδίδουν διεθνή πρακτορεία.Σύμφωνα με το Βloomberg, που επικαλείται την εταιρεία Inchcape, γιγάντιο σκάφος που έφραζε την ζωτικής σημασίας πλωτή οδό πλέει πλέον ελεύθερο, ωστόσο δεν ειναι σαφές πότε θα αποκατασταθεί η κυκλοφορία των πλοίων.
H σημαντική αυτή εξέλιξη, σύμφωνα με το πρακτορείο, προέκυψε μετά από την αφαίρεση 27.000 κυβικών μέτρων άμμου
από τις όχθες του ποταμού τα περασμένα 24ωρα.
Bίντεο που κυκλοφορούν στα social media από το σημείο δείχνουν το Ever Given, ελεύθερο πλέον στην Διώρυγα του Σουέζ.
Υπενθυμίζεται ότι περισσότερα από 360 πλοία και τα φορτία τους είχαν εγκλωβιστεί στα άκρα του καναλιού ή στην περιοχή αναμονής της Διώρυγας του Σουέζ. Η προσάραξη του σκάφους και η «έμφραξη» στη Διώρυγα του Σουέζ είχε μεγάλο οικονομικό αντίκτυπο παγκοσμίως σε διάφορους τομείς, με τις πιο σοβαρές επιπτώσεις να εντοπίζονται στην ενεργειακή αγορά.
Εκτός των ρυμουλκών, χρησιμοποιούνται βυθοκόροι για να απομακρυνθεί η άμμος στην οποία είχε κολλήσει το σκάφος.
Στον ιστότοπο παρακολούθησης πλοίων θαλάσσιας κυκλοφορίας MarineTraffic, εκατοντάδες μικρές χρωματιστές κουκίδες που αντιπροσωπεύουν τα πλοία που συσσωρεύονται σήμερα στ΄ανοιχτά του Πορτ-Σάιντ στη Μεσόγειο, στις λίμνες που χαρακτηρίζουν τη διώρυγα του Σουέζ και σχηματίζουν ακόμη και μια γραμμή στον κόλπο του Σουέζ που οδηγεί στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η διώρυγα, από την οποία περνά περίπου το 10% του θαλάσσιου εμπορίου, είχε αποκλειστεί από την Τρίτη από το Ever Given, ένα πλοίο χωρητικότητας 20.000 εμπορευματοκιβωτίων και 220.000 τόνων που εκμεταλλεύεται η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρία Evergreen, γεγονός που προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις ορισμένων εμπορευμάτων.
Η συνολική αξία των επηρεαζόμενων αγαθών διαφέρει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις: από 3 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τον Τζόναθαν 'Οουενς, εμπειρογνώμονα στο Πανεπιστήμιο του Σάλφορντ, έως 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τη Lloyd's List, τη βρετανική εφημερίδα για τις θαλάσσιες μεταφορές.
protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου