Ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Αν και η πανδημία του κορωνοϊού έφερε σημαντικότατο πλήγμα την περασμένη τουριστική σεζόν, φέτος ίσως οι συνθήκες να είναι καλύτερες. Όλοι όσοι δραστηριοποιούνται σε αυτό τον τομέα είναι σε εγρήγορση και περιμένουν με αγωνία τόσο την οικονομική ενίσχυση της πολιτείας, όσο και τα υγειονομικά μέτρα κάτω από τα οποία θα προχωρήσουν την τουριστική σεζόν η οποία είναι προ των πυλών. Ένας από τους κλάδους του τουρισμού που αναμένει και αυτός για το «άνοιγμά» του είναι ο επονομαζόμενος αεροπορικός τουρισμός. Ναι υπάρχει και αυτού του είδους ο τουρισμός, και μάλιστα στην Ελλάδα υπάρχει ήδη από τη δεκαετία του 1960 και ύστερα.
Αεροπορικός τουρισμός, για όσους δεν το ξέρουν, είναι η περιήγηση τουριστών είτε με ιδιόκτητο είτε με μισθωμένο αεροσκάφος χωρητικότητας 2 έως 6 ατόμων. Ο αεροπορικός τουρισμός είναι θεματικός τουρισμός, όπως οι καταδύσεις για παράδειγμα, ενώ ανήκει στην γενική αεροπορία και περιλαμβάνει όλες τις αεροπορικές δραστηριότητες που δεν εντάσσονται σε στρατιωτικές και σε προγραμματισμένες εμπορικές πτήσεις που μεταφέρουν επιβάτες και εμπορεύματα.
Η χώρα μας με το εκτεταμένο δίκτυο ανακαινισμένων αεροδρομίων στα περισσότερα νησιά, αλλά και στην ηπειρωτική χώρα, δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης αυτού του είδους του τουρισμού. Ο κ. Κυπριανός Μπίρης, πρόεδρος της ΑΟΡΑ Hellas του μη κερδοσκοπικού σωματείου, που εκπροσωπεί πιλότους και ιδιοκτήτες αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας, μίλησε στο protothema.gr για τον αεροπορικό τουρισμό και όπως εξήγησε όλοι όσοι ασχολούνται με αυτό αναμένουν με αγωνία τον τρόπο και τα μέτρα, λόγω κορωνοϊού, που θα τους επιτρέψουν να πετάξουν ξανά.
«Ο αεροπορικός τουρισμός είναι θεματικός τουρισμός και σαν είδος αεροπορίας λέγεται Γενική Αεροπορία
. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν γύρω στους 750-800 ενεργούς πιλότους που πετάνε τέτοια αεροσκάφη. Εδώ στην Ελλάδα επειδή έρχονται και πιλότοι από άλλες χώρες, μιλάμε για περίπου 1000 πιλότους Έλληνες και ξένους και γύρω στα 1000 αεροσκάφη, ελληνικά και ξένα. Ο αεροπορικός τουρισμός δίνει την ευκαιρία σε ανθρώπους οι οποίοι δεν διαθέτουν το βασικό μισθό, να πετάξουν από την ηπειρωτική χώρα στα νησιά μας ή από νησί σε νησί και να απολαύσουν τις διακοπές τους γρήγορα και με ασφάλεια. Εμείς ως πιλότοι θέλουμε να κινηθούμε με ελευθερία αλλά αυτό θα το δούμε με τα μέτρα που θα πάρουν οι αρμόδιοι. Έτσι μόλις μάθουμε τα μέτρα θα εξορμήσουμε στα νησιά μας, αλλά θα ενημερώσουμε και τους συναδέλφους μας στο εξωτερικό για να έρθουν και αυτοί, που τόσο επιθυμούν. Εμείς ως οργανισμός προωθούμε την Ελλάδα και στο εξωτερικό» θα πει ο κ. Μπίρης και θα προσθέσει: «Το να χρησιμοποιήσει κάποιος αυτά τα αεροσκάφη του δίνει τη δυνατότητα εκτός του ότι να απολαύσει την μαγευτική θέα, να είναι στον προορισμό του σε λίγη ώρα, απ’ότι αν χρησιμοποιούσε άλλο μέσο, όπως για παράδειγμα ένα καράβι για να πάει στο νησί».
Σύμφωνα με τον κ. Μπίρη το κόστος που πληρώνει κάποιος είναι το κόστος λειτουργίας του αεροσκάφους και αυτό είναι περίπου στα 150 ευρώ την ώρα, αλλά αν είναι περισσότερα από ένα τα άτομα στο αεροσκάφος μπορούν να το μοιραστούν. «Αν κάποιος για παράδειγμά θέλει να πάει στην Πάρο, κανονίζει πότε θέλει και κλείνει το αεροσκάφος. Έτσι γλιτώνει αρκετό χρόνο αν έπαιρνε το καράβι, ενώ βρίσκεται στο νησί την ώρα που θέλει. Επίσης πολύ σημαντικό αν κάποιος εργάζεται και έχει στείλει ήδη την οικογένειά του για διακοπές. Μπορεί να φύγει το πρωί της ημέρας που θέλει να δει την οικογένειά του και αργά το απόγευμα να επιστρέψει για την εργασία του την επόμενη ημέρα. Το κόστος λοιπόν είναι χονδρικά στα 150 ευρώ την ώρα για τη λειτουργία του αεροσκάφους».
Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με τον αεροπορικό τουρισμό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η αγορά ενός αεροσκάφους κοστίζει από 100.000 ευρώ έως 250.000 ευρώ, ανάλογα με τη χωρητικότητα. Μάλιστα ένα παλιάς τεχνολογίας αεροκάφος δυο θέσεων μπορεί να ξεκινά από 40.000 ευρώ.
protothema
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου