Ένα «έξυπνο», δωρεάν και χρήσιμο ψηφιακό εργαλείο για τη νέα σχολική πραγματικότητα που καλούνται να διαχειριστούν μαθητές και εκπαιδευτικοί, προστίθεται στο οπλοστάσιο της Task Force Covid-19, της Ομάδας Κρούσης που συγκρότησε η Περιφέρεια Θεσσαλίας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοιού στην εκπαίδευση, την κοινωνία, την οικονομία και την υγεία.
Πρόκειται για την εφαρμογή SmartTimetable «Βρες το πρόγραμμα της ημέρας», που ανέπτυξαν Θεσσαλοί επιστήμονες, με σκοπό να απλουστεύσουν τη σύνδεση μεταξύ μαθητών και δασκάλων κατά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η εφαρμογή δίνει πρόσβαση στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα του σχολείου και επιτρέπει στους μαθητές να συνδεθούν πολύ εύκολα στις διαδικτυακές τάξεις των εκπαιδευτικών. Διατίθεται στα σχολεία όλων των βαθμίδων χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, από την Περιφέρεια Θεσσαλίας μετά την δωρεάν προσφορά της εταιρείας Simple (https://www.simple-lab.gr/). Το πρόγραμμα εφαρμόζεται πιλοτικά στο 3ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας και στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου με θετικά αποτελέσματα.
«Θέλω να ευχαριστήσω» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός «τους Θεσσαλούς επιστήμονες Φιλοθέη Χαλβατζά και Σωκράτη Καρκάλα για το αίσθημα προσφοράς τους προς την εκπαιδευτική κοινότητα και που εμπιστεύτηκαν την δημιουργία τους στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Με την προσφορά τους δείχνουν έμπρακτα έναν αυτοματισμό συνεργειών που οδηγεί σε άμεσα και δραστικά αποτελέσματα προς όφελος των πολλών. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας προσθέτει ένα ακόμη χρήσιμο εργαλείο στην Ψηφιακή Περιφέρεια, σε μια εποχή που χτίζεται το διαδικτυακό σχολείο και η τηλεκπαίδευση. Το SmartTimetable, θα δοθεί δωρεάν σε όλες τα σχολεία της Θεσσαλίας. Ήρθαμε σε συνεννόηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Γιώργο Δοδοντσάκη και η εφαρμογή είναι στη διάθεση όλων των σχολικών μονάδων, καθηγητών και μαθητών, δωρεάν».
Η λογική με την οποία η εφαρμογή SmartTimetable «Βρες το πρόγραμμα της ημέρας δουλεύει φαίνεται γραφικά στις παρακάτω εικόνες:
Η εφαρμογή φιλοξενείται στην ιστοσελίδα
https://simple-lab.gr/projects/smarttimetable/ και συνοδεύεται από λεπτομερείς επεξηγηματικές οδηγίες “εγκατάστασης” και χρήσης.
Το κίνητρο
Μετά από παρατήρηση, συζήτηση και αλληλεπίδραση με σχολικά περιβάλλοντα καθώς και με συμμετέχοντες στη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία, διαπιστώθηκε ότι χρειάζεται ένα απλό και εύκολο σύστημα στην επικοινωνία μεταξύ σχολείου, εκπαιδευτικών και μαθητών. Παρατηρήθηκε ότι γονείς και μαθητές δυσκολεύονται να διαχειριστούν τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των διαδικτυακών τάξεων των εκπαιδευτικών και το συνεχώς μεταβαλλόμενο πρόγραμμα μαθημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χάνονται πολλές πολύτιμες ώρες διδασκαλίας και να προκαλείται σύγχυση και αίσθημα απομόνωσης στους μαθητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα. Όλο αυτό μετακυλίεται στην υπεύθυνη ομάδα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του σχολείου, η οποία έρχεται αντιμέτωπη με ένα τεράστιο διαχειριστικό κόστος. Δέχεται αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα από γονείς και μαθητές για να αντιμετωπίσει πολλά μικρά τεχνικά προβλήματα, γεγονός που στερεί χρόνο από την επένδυση στον ουσιαστικό σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Χρησιμότητα
Η εφαρμογή SmartTimetable έρχεται να ελαχιστοποιήσει το πρόβλημα. Γίνεται ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις συσκευές των μαθητών και τις διαδικτυακές τάξεις των εκπαιδευτικών.
Τα οφέλη
Η εφαρμογή παρέχει στην κοινότητα του σχολείου πολλαπλά οφέλη
Για τον μαθητή:
- Ο μαθητής συνδέεται στην εφαρμογή και με ένα απλό κλικ μπαίνει στη διαδικτυακή
τάξη του εκπαιδευτικού. - Η εφαρμογή μπορεί να εκτελείται ταυτοχρόνως από πολλές συσκευές, ώστε παιδιά που βρίσκονται στο ίδιο σπίτι και έχουν διαφορετικά προγράμματα να μπορούν να εξυπηρετούνται παράλληλα.
Για το σχολείο:
- Προϋποθέτει ελάχιστο χρόνο εγκατάστασης. Ο υπεύθυνος πληροφορικής του σχολείου αφιερώνει το πολύ 15 λεπτά για να εγκαταστήσει την εφαρμογή. Αυτός ο χρόνος κερδίζεται πολλαπλώς εφόσον οι υπεύθυνοι για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δε χρειάζεται να απαντούν πλέον σε ερωτήματα σχετικά με το θέμα της σύνδεσης των μαθητών στις ηλεκτρονικές τάξεις. - Ο υπεύθυνος προγράμματος του σχολείου καταρτίζει το πρόγραμμα σε ένα
υπολογιστικό φύλλο χωρίς να αναλώνεται σε πολύπλοκες διαδικασίες. - Ο υπεύθυνος για την επικοινωνία με τους γονείς και τους μαθητές στέλνει μια φορά το link της εφαρμογής και δεν χρειάζεται να επικοινωνήσει ξανά, όσες φορές κι αν τροποποιηθεί το σχολικό πρόγραμμα. Οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται στο πρόγραμμα, είναι άμεσα διαθέσιμη σε γονείς και μαθητές μέσα από την εφαρμογή χωρίς επιπλέον προσπάθεια.
Πέρα από την τηλεκπαίδευση, η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη δια ζώσης εκπαίδευση. Κατά τους πρώτους μήνες λειτουργίας των σχολείων το σχολικό πρόγραμμα μεταβάλλεται σε ημερήσια ή εβδομαδιαία βάση. Η εφαρμογή μπορεί να διευκολύνει τη διαδικασία διανομής του καθημερινού προγράμματος και σε αυτήν την περίπτωση.
Αποτελέσματα
Η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής έγκειται στα παρακάτω:
- Μειώνει τον εκνευρισμό, την απογοήτευση, την αναστάτωση και άλλα αρνητικά συναισθήματα που δημιουργούνται στους συμμετέχοντες, όταν η διαδικασία δεν επιτυγχάνεται.
- Απαλλάσσει τους γονείς από το άγχος να ελέγχουν διαρκώς το email τους για
ενδεχόμενες αλλαγές.
- Αυτοματοποιεί τη διαδικασία επικαιροποίησης του προγράμματος μηδενίζοντας τις
πιθανότητες αποτυχίας λόγω λανθασμένης μεταφοράς στοιχείων.
- Εξασφαλίζει άμεση και αξιόπιστη ενημέρωση των μαθητών μετά από οποιαδήποτε
αλλαγή του σχολικού προγράμματος.
- Επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να αφιερώσουν χρόνο και ενέργεια στην
εκπαιδευτική διαδικασία και την ουσιαστική επαφή με τους μαθητές.
- Ελαχιστοποιεί την ανάγκη για τεχνική υποστήριξη της σύνδεσης στις πλατφόρμες
σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
- Έχει μηδενικό κόστος λειτουργίας. Δεν απαιτεί χρήση υλικών ή άλλων πόρων του
σχολείου, των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
- Είναι απολύτως συμβατή με όλους τους τύπους υπολογιστών και κινητών συσκευών.
Η δημιουργός εταιρεία
Η εταιρεία Simple, δημιουργός της εφαρμογής SmartTimetable, αποτελείται από μια ομάδα μηχανικών, σχεδιαστών, τεχνολόγων, ερευνητών και παιδαγωγών. Τα μέλη της έχουν ακαδημαϊκή και ερευνητική εμπειρία στον χώρο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Έχουν συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Αγγλίας και με το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Επιπλέον, έχουν συνεργαστεί με εταιρείες που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται στον ελληνικό και στον ευρωπαϊκό χώρο.
Η εταιρεία σχεδιάζει και υλοποιεί ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες. Απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιους οργανισμούς και εκπαιδευτικά ιδρύματα που θέλουν να λύσουν προβλήματα, να βελτιώσουν τον τρόπο λειτουργίας τους, να βοηθηθούν με τη χρήση της τεχνολογίας, να συζητήσουν και να αξιολογήσουν νέες ιδέες, να υλοποιήσουν έργα επαλήθευσης ιδεών (proof of concepts), να μειώσουν το ρίσκο εκτέλεσης νέων έργων. Έννοιες που διαπνέουν τη λειτουργία της εταιρείας είναι: απλότητα, βιωσιμότητα, βέλτιστη διαχείριση πόρων, επίκεντρο ο άνθρωπος, διερεύνηση πραγματικών αναγκών, επίλυση υπαρκτών προβλημάτων, καινοτομία που προσφέρει αξία, απόδειξη με ερευνητικά δεδομένα, ακαδημαϊκή κατοχύρωση.
Η υπεύθυνη της εταιρείας, Φιλοθέη Χαλβατζά, είναι τεχνολόγος της εκπαίδευσης και σχεδιάστρια υπηρεσιών και ψηφιακών προϊόντων. Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, πιστοποιημένη διδάσκουσα της Νεοελληνικής ως Δεύτερης ή Ξένης Γλώσσας από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Εκπαιδευτική Τεχνολογία από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου με ειδίκευση στις μεθοδολογίες Design Thinking και Design-Βased Research στην εκπαίδευση, τελειόφοιτη του μεταπτυχιακού προγράμματος “Strategic Product Design” του Διεθνούς Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει εργαστεί ως εκπαιδευτικός στις ακόλουθες θέσεις: Εκπαιδευτικός σε δημοτικά σχολεία της Ελλάδας, εκπαιδευτικός σε παροικιακά ελληνικά σχολεία του Λονδίνου, εκπονήτρια διαθεματικών σχεδίων εργασίας σε αγγλικά σχολεία του Λονδίνου, εκπαιδευτικός εξ αποστάσεως διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά και ενήλικες, βοηθός διδασκαλίας σε πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών IOE UCL. Έχει εργαστεί ως learning technologist σε εταιρείες εκπαιδευτικής τεχνολογίας της Αγγλίας και έχει λάβει μέρος σε πλήθος ευρωπαϊκών προγραμμάτων εκπαιδευτικής τεχνολογίας είτε ως ερευνήτρια είτε ως μέλος ομάδων σχεδιασμού ψηφιακών εκπαιδευτικών προϊόντων. Το επίκεντρο του ενδιαφέροντός της είναι ο εργονομικός σχεδιασμός ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων με βάση τις αρχές του ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού, που θέτει ως άξονα τον σεβασμό στις ανάγκες, επιθυμίες, προτιμήσεις και επιλογές των ανθρώπων που θα χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου