Τιμή–ρεκόρ για ελαιογραφία σε δρύινο πίνακα του 1632 που απεικονίζει τον τότε σε νεαρή ηλικία ζωγράφο Ρέμπραντ που είχε μόλις καθιερωθεί στους καλλιτεχνικούς κύκλους του Αμστερνταμ. Μετά από 80 πίνακες, σκίτσα και γκραβούρες όλα με την μορφή του (και το πινέλο του), από την ηλικία των 22 έως 63 χρονών που καταγράφουν την εμφάνιση και τη διάθεσή του, το σίγουρο είναι ότι ο Ολλανδός ζωγράφος συγκεντρώνει όλες τις προδιαγραφές ώστε να μείνει στην ιστορία ως ο σκαπανέας των σέλφι, με αισθητική και τεχνοτροπία που θα έβγαζε νοκ άουτ πολλούς από τους διάσημους σήμερα influencers των μέσων κοινωνικών δικτύωσης.
Προφανώς ο πλειοδότης-μυστήριο που χτύπησε το έργο «Πορτρέτο με κολάρο και μαύρο καπέλο» («Self portrait wearing a ruff and black hat») να είχε εντελώς διαφορετικά κριτήρια και σαφώς υψηλότερους στόχους ώστε να σημάνει το τελευταίο χτύπημα στην δημοπρασία των Sotheby’s, με την προσφορά-μαμούθ των 18,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Μεγέθους 22 επί 16 εκατοστών, η δημοπρασία της αυτοπροσωπογραφίας του Ρέμπραντ με το κολάρο και το μαύρο καπέλο ξεπέρασε το επίσης εξωφρενικό ποσό των 8,9 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε δοθεί για αυτοπροσωπογραφία του σε εκείνη του 2003-πρόκειται για έναν πίνακα από τις μόλις τρεις αυτοπροσωπογραφίες του ζωγράφου που παραμένουν σε χέρια ιδιωτών.
Η πώληση έγινε στο πλαίσιο παγκόσμιας δημοπρασίας δεκάδων έργων που κάλυπταν πέντε αιώνες ιστορίας της τέχνης, από Ρέμπραντ μέχρι Πικάσο και από Μιρό μέχρι Μπάνκσι. Το έργο που απέφερε τα περισσότερα ήταν το «Γυναίκα με κόκκινο καπέλο» του Χουάν Μιρό, έργο του 1927, το οποίο πωλήθηκε αντί 22,3 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας (28,9 εκατομμυρίων δολαρίων).
Επιπλέον, πωλήθηκε αντί 2,2 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας – ποσό σχεδόν διπλάσιο των προβλέψεων – το τρίπτυχο «Μεσογειακή θαλάσσια θέα», έργο του 2017 του Μπάνκσι. Σε περίτεχνες κορνίζες, απεικονίζει θαλάσσια τοπία, διάστικτα με πορτοκαλί σωσίβια και αναφέρεται στις ζωές που χάθηκαν στη θάλασσα στη διάρκεια της κρίσης του προσφυγικού. Τα έσοδα θα διατεθούν για νοσοκομείο στη Βηθλεέμ..
Προφανώς ο πλειοδότης-μυστήριο που χτύπησε το έργο «Πορτρέτο με κολάρο και μαύρο καπέλο» («Self portrait wearing a ruff and black hat») να είχε εντελώς διαφορετικά κριτήρια και σαφώς υψηλότερους στόχους ώστε να σημάνει το τελευταίο χτύπημα στην δημοπρασία των Sotheby’s, με την προσφορά-μαμούθ των 18,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Μεγέθους 22 επί 16 εκατοστών, η δημοπρασία της αυτοπροσωπογραφίας του Ρέμπραντ με το κολάρο και το μαύρο καπέλο ξεπέρασε το επίσης εξωφρενικό ποσό των 8,9 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε δοθεί για αυτοπροσωπογραφία του σε εκείνη του 2003-πρόκειται για έναν πίνακα από τις μόλις τρεις αυτοπροσωπογραφίες του ζωγράφου που παραμένουν σε χέρια ιδιωτών.
Η πώληση έγινε στο πλαίσιο παγκόσμιας δημοπρασίας δεκάδων έργων που κάλυπταν πέντε αιώνες ιστορίας της τέχνης, από Ρέμπραντ μέχρι Πικάσο και από Μιρό μέχρι Μπάνκσι. Το έργο που απέφερε τα περισσότερα ήταν το «Γυναίκα με κόκκινο καπέλο» του Χουάν Μιρό, έργο του 1927, το οποίο πωλήθηκε αντί 22,3 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας (28,9 εκατομμυρίων δολαρίων).
Επιπλέον, πωλήθηκε αντί 2,2 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας – ποσό σχεδόν διπλάσιο των προβλέψεων – το τρίπτυχο «Μεσογειακή θαλάσσια θέα», έργο του 2017 του Μπάνκσι. Σε περίτεχνες κορνίζες, απεικονίζει θαλάσσια τοπία, διάστικτα με πορτοκαλί σωσίβια και αναφέρεται στις ζωές που χάθηκαν στη θάλασσα στη διάρκεια της κρίσης του προσφυγικού. Τα έσοδα θα διατεθούν για νοσοκομείο στη Βηθλεέμ..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου